Arthur Hopstaken
14-4-2014

Hoezo een papieren magazine over games?

Als er iets digitaal is zijn het games. Daar communiceer je toch zeker online over en niet via een papieren magazine?! Zeker wel vinden ze bij Power Unlimited (PU), het grootste gamesplatform van Nederland. Hun papieren magazine laat zien dat je communicatie-cliche’s vooral met een zak zout moet nemen. 

 

Vraag aan PU-eindredacteur Ed Wiggemans naar de meerwaarde van het magazine als aanvulling op hun online-community platform. Hij noemt een paar klinkende voorbeelden:

-          PU-magazine is tastbaar: “Gamers vinden het vaak heerlijk om het spelletje, het doosje en ook het boekje vast te houden. Zo moet je ook ons magazine zien. Veel lezers bewaren alle nummers in multomappen.”

-          PU-magazine is overzichtelijk: “Als wij een lange review schrijven over een game, leest dat in een magazine veel prettiger. Anders blijf je scrollen.”

-          PU-magazine versterkt clubgevoel: “Het blad laat je bij de familie horen. Wij gamers. Elk nummer weer dat vertrouwde format met de vaste gekkigheid op de vaste plaatsen.”

-          PU-magazine is persoonlijk: “Al onze redacteuren laten zich heel persoonlijk zien. Er is bij ons echt een lezer-redacteurbinding.”

 

Verder nog iets?

 

Ed Wiggemans: “PU-magazine is gewoon lekker. Bijvoorbeeld om mee naar de wc te nemen en er ‘ns goed voor te gaan zitten.”